Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

10 Julai 2008

PAKLAH UNDUR 2010

Memberi Laluan. 10 Julai 2008 Kuala Lumpur - YAB Dato` Seri Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan tidak akan mengetuai Barisan Nasional dalam PRU 13 nanti dan beliau akan berundur mengetuai UMNO dan BN serta kerajaan pada pertengahan tahun 2010.

Beliau berharap akan berlaku peralihan kuasa dengan baik kepada timbalan nya YAB Dato` Seri Mohd Najib Tun Abd Razak dan menjelaskan terpaksa mengambil sidikit masa bagi memastikan timbalan nya bersedia untuk mengambil alih jawatan.

Maklum balas yang diterima oleh pucuk kepimpinan rata-rata nya menyambut baik. YB Dato` Seri Hisyammudin Tun Husein, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengatakan beliau menyambut baik pengumuman itu dan berharap dengan itu akan melegakan semua pihak serta akan menguatkan kembali UMNO. Sedutan Warta Perdana RTM.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus la.. peralihan kuasa akan berlaku juga akhir nya.. tapi orang kata lagi awal lagi bagus..

erm nak buat tergesa2 pun tak boleh juga kan.. sbb akan mengetuai negara ni bukan macam tukar pekerja bangla di kilang..

tapi nampak macam semua suka ja..

waris_bumi