Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

08 Julai 2008

DEWAN RAKYAT : PENDEKATAN KEWANGAN NEGARA

Menteri Kewangan ( MP Tasek Gelugor ) menjelaskan kerajaan mengambil pendekatan berjimat cermat dalam perbelanjaan pengurusan negara merupakan langkah berjaga-jaga sebagai persiapan memperkuatkan kewangan negara jika dalam tempoh tiga tahun akan datang berlaku keadaan krisis minyak, makanan dan sebagai nya dengan lebih teruk.

Beliau amat kecewa dengan pihak pembangkang hanya pandai membangkang tetapi tidak ada cadangan yang baik untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh negara selain semata-mata mendesak kerajaan terus berbelanja besar untuk menanggung sabsidi walau pun kita tahu tindakan itu akan menggugat kewangan negara.

Timbalan Speker menerangkan setiap penjelasan oleh pihak pemerintah merupakan penjelasan yang betul kerana itu adalah pendirian dan pendekatan yang diambil. Manakala pihak pembangkang dinasihatkan supaya bermesyuarat terlebih dahulu sebelum memasuki dewan bagi memperkuatkan cadangan-cadangan yang akan dibawa kerana sekarang boleh dikatakan semua MP pembangkang memberi cadangan dan kesan nya tidak jelas apa pendekatan utama yang dimahukan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nama pun pembangkang.. memang kerja nya membantah dan memfitnah..

Pembangkang memang layak jadi pembangkang tetapi jangan bagi peluang jadi pemerintah.. HURU HARA nanti...