Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

03 November 2008

Najib Menang Presiden UMNO

KUALA LUMPUR 2 Nov. – Datuk Seri Najib Tun Razak yang menang tanpa bertanding jawatan Presiden UMNO selepas mendapat 141 pencalonan bagi jawatan itu hari ini berazam untuk menggalas amanah dan tanggungjawab yang diberikan oleh ahli-ahli akar umbi parti itu. Beliau juga mengajak ahli-ahli UMNO bermuafakat dan bekerjasama untuk membawa obor perjuangan murni agama, bangsa dan negara.

Pencalonan sebanyak 134 sudah membolehkannya menang tanpa bertanding serta menutup peluang calon lain untuk memperoleh kuota kelayakan 58 pencalonan bagi mencabar Najib dalam pemilihan jawatan Presiden UMNO pada Mac tahun depan.

Parti itu mempunyai 191 bahagian dan setakat ini 142 telah bersidang. Daripada jumlah 142 bahagian itu, Najib memperoleh sokongan untuk menjadi Presiden daripada 99.3 peratus bahagian-bahagian UMNO yang telah bermesyuarat.

Najib yang juga Timbalan Presiden UMNO melahirkan rasa bersyukur dan terharu atas kepercayaan yang telah diterjemahkan dalam bentuk pencalonan oleh bahagian-bahagian UMNO berkenaan.

Beliau berkata, kejayaannya itu juga mencerminkan kehendak dan keyakinan akar umbi terhadap pelan peralihan kuasa yang telah dipersetujui bersama Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk Seri Najib.. Semoga UMNO dan Kerajaan Malaysia akan lebih cemerlang.

WAN