Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

01 Julai 2008

LIWAT : KENYATAAN atau CIPTAAN

DEPAN ATAU BELAKANG. Isu panas Anwar Ibrahim dilaporkan meliwat pembantu peribadinya menjadi perhatian semua pihak dan persoalan nya adakah isu itu benar?. Reaksi masyarakat telah menunjukkan sebahagian mereka menganggap isu itu benar dan sebahagian lagi menganggap isu itu ciptaan dan mainan politik oleh tertuduh sendiri atau musuh politik.

Rakyat Malaysia yang beranggapan isu itu benar mempunyai beberapa hujah. Pertama seseorang itu boleh dikatakan difitnah jika sekali dituduh namun jika kali kedua dituduh dengan kesalahan yang sama peratus keberangkalian betul itu lebih besar . Kedua, mangsa liwat yang membuat laporan itu kedua-duanya merupakan orang rapat dan kepercayaan tertuduh. Hanya orang yang terpilih dan percayai sahaja akan menjadi pembantu peribadi. Mustahil mereka akan melakukan pengkhianatan kecuali mereka dikhianati terlebih dahulu. Ketiga, tambahan pula mangsa liwat dalam pertududuhan pertama dan mangsa terkini mempunyai raub wajah yang hampir sama bentuk nya. Raub wajah manja dan lembut yang menjadi perhatian kepada manusia yang berhobi luar tabie itu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau penagih tegar samaada dalam masalah dadah, rokok, perempuan dan pondan (jambu) memang susah untuk ditinggalkan tabiat buruk itu.

Apatah lagi kalau orang kaya dan mempunyai banyak masa yang terluang mereka akan dihantui dengan penagihan itu kerana mereka tidak ada masalah untuk mendapat kan perkara itu.