Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

09 Julai 2008

PETANI PADI PERLU DIBELA

Pembela Petani Padi. MP PASIR SALAK (BN) mengharapkan kerajaan memberi pembelaan kepada golongan petani padi. Beliau mempersoalkan kenapa harga barang lain boleh naik dan golongan petani itu boleh mendapat lebihan pendapatan, tetapi kenapa tidak berlaku kepada golongan petani padi yang hanya kerana padi / beras itu merupakan makanan asas negara.

Kesan Padi / Beras termasuk bawah harga kawalan menyebabkan golongan petani padi bukan hanya mendapat untung yang tidak berbaloi malah ramai juga diantara mereka yang tidak mendapat pulangan modal.

Sudah sampai masa nya kerajaan dan semua pihak memberi sokongan, pembelaan dan keadilan kepada semua petani termasuk petani padi. Pihak pembangkang juga jangan cepat membantah kerana perkara itu juga termasuk dalam perjuangan pembelaan rakyat dan jangan hanya membela sebahagian rakyat sahaja.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang tahu bangkang je.. bukan dia peduli nasib petani padi macam kami ni.. tahu nak jaga perut dia ja..

mahfuz kedah