Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

11 Julai 2008

KHUTBAH JUMAAT : TUDUHAN LIWAT

Politikkan Masjid dan Surau. 11 Julai 2008 Kota Damansara – Pihak pakatan pembangkang Selangor telah mempergunakan masjid melalui khutbah jumaat untuk membela kes liwat pemimpim mereka.

Terbaru di Masjid As-Sahabah Seksyen 7 Kota Damansara, khatib jemputan telah menyampaikan khutbah meminta rakyat tidak mempercayai tuduhan zina yang tidak mempunyai empat orang saksi dan menegaskan tuduhan yang tidak mempunyai empat orang saksi akan dikenakan qazaf. Khatib menganggap liwat sama seperti zina dan beliau berharap rakyat tidak bersangka buruk, terus menuduh, dan membenci yang tertuduh sebalik nya perlu tunggu keputusan mahkamah terlebih dahulu.

Khatib berharap sejarah kejatuhan pemimpin seperti bekas presiden amerika syarikat dengan tuduhan seks tidak berlaku di negara ini.

Persoalan nya kenapa ketika penasihat PKR terlibat dengan kes meliwat pembantu peribadi nya maka khutbah jumaat di kebanyakan masjid dalam negeri Selangor membawa tajuk liwat. Terbukti pakatan pembangkang mempolitikkan masjid sedangkan dalam masa yang sama kerajaan pakatan pembangkang Selangor menafikan kepada sultan bahawa mereka mempolitikkan masjid dan surau.

Kenapa dulu pada peringkat awal ketika najib dituduh terlibat dengan kes altantuya mereka tidak meminta rakyat jangan bersangka buruk dan perlu menunggun keputusan mahkamah. Bahkan pakatan pembangkang pula yang lebih2 memfitnah dan mengiyakan kes itu. Maka jelas dan terbukti agama diperalatkan dan bangsa digadai.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam-macam.. tahu tak apa.. itu lah mereka.

ridwan KD