Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

20 Disember 2008

SPRM Lulus

KUALA LUMPUR: Rang Undang-undang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2008 diluluskan di Dewan Rakyat semalam, selepas dua hari dibahaskan oleh 47 Ahli Parlimen. Ia diluluskan kira-kira jam 7.50 malam tadi, melalui suara majoriti apabila lebih suara yang bersetuju, manakala pembangkang gagal dalam cadangan untuk meminda 14 fasal rang undang-undang itu ketika perbahasan pada peringkat jawatankuasa.

Semasa Datuk Abdul Ismail Abdul Mutalib (BN-Maran) yang membahaskan Rang Undang-undang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2008, mengaitkan amalan rasuah dengan semua pihak, termasuk pembangkang,kata-kata sinis seorang Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menyebabkan seorang Ahli Parlimen Pembangkang `panas' sehingga membawa kepada pertikaian lidah serta membawa campur tangan Yang Dipertua Dewan Rakyat, semalam.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bersyukur Rang Undang-undang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diluluskan Dewan Rakyat. "Alhamdulillah," katanya dalam satu taklimat bersama editor di Bangunan Parlimen di sini, malam tadi.
Berita Harian 17/12/2008

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

askm

bagus la.. bukti kerajaan serius membanteras rasuah.

awang