Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda

" Sesiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya ia tidak berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya. Dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman."

24 Ogos 2008

PUTERI Diancam BOM

Unit Pemusnah Bom terpaksa dipanggil untuk memusnahkan sesuatu yang dipercayai bom di belakang bilik gerakan Puteri UMNO di Kubang Semang, Permatang Pauh, kira-kira jam 1.40 pagi. - News Alert AgendaNews.

Sejak penamaan calon, Puteri UMNO telah bergerak cergas dengan pergi rumah ke rumah untuk merayu pengundi di situ supaya memilih calon BN, Datuk Arif Shah Omar Shah.

Dalam menjalankan tugas mereka pelbagai cabaran dihadapi yang dilakukan oleh pihak pembangkang termasuk diraba pada hari penamaan calon 16 Ogos lalu, digertak oleh "samseng" dan dihalau balik. Namun, ramai dikalangan penduduk sekitar tetap menyambut kehadiran mereka dengan hati terbuka.

Terdapat juga usaha oleh pembangkang yang menghantar pelajar IPTA untuk menyamar sebagai Puteri UMNO dengan mempengaruhi pengundi untuk memilih calon PKR. Bagaimanapun, tindakan mereka dikesan serta merta kerana beberapa kesilapan nyata yang dilakukan.

Oleh kerana ada kegiatan gangguan yang mengganggu gerak kerja sayap Puteri itu, di sesetengah tempat mereka akan ditemani oleh jentera lelaki bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Samseng Perempuan"
hanya berani dengan "orang pompuan" saja.

"Samseng Jambu"
Hanya berani dengan pondan dan jambu.